Штрафи на дорогах Європи

strafi_evropa

Українські любителі подорожей все частіше вважають за краще вирушати до Європи за кермом власного автомобіля. Але аби поїздка виявилася подорожжю за пригодами, а не за неприємностями, слідує багато що передбачити ще до старту.

Отже, ви вже бачите свій зразковий маршрут: Прага, Відень, Рим, Венеція, Мілан, Турін, Генуя, Монте-Карло, Марсель, Андорра, Барселона, Мадрид і декілька днів курортних задоволень в Коста-дель-соль. По дорозі назад: Ліон, Діжон, Париж, Франкфурт, Лейпціг, Берлін, Познань, Варшава. Краса та і годі – можна їхати, куди душа побажає, на власний розсуд вибираючи місця нічлігу і харчування.

Для подорожі вам обов’язково знадобляться техпаспорт, водійські права європейського зразка і так звана green card (отримується на кордоні) – своєрідний аналог нашої “автогромадянки”. Термін дії green card може бути від двох тижнів до року, вартість – 30-70 євро залежно від типа автомобіля. Зрозуміло, автомобіль має бути повністю укомплектований всім необхідним (європейські вимоги з приводу аптечки, вогнегасника і тому подібне практично не відрізняються від наших). У ряді країн можуть виникнути проблеми з приводу тонованих стекол (заводське тонування повинне мати відповідну позначку в техпаспорті), механічних пошкоджень кузова і тріщин на стеклах, антирадарів і шипованої гуми.

Штрафи на дорогах Європи

Водіям може стати в нагоді зведена таблиця європейських штрафів за порушення правил дорожнього руху, підготовлена загальнонімецьким клубом автомобілістів ADAC.

Жорсткіше всього порушників штрафують в Скандинавії і в Прибалтиці: Фінляндії, Швеції та Естонії. У Норвегії проїзд перехрестя “на червоний” або недотримання правил обгону обійдуться водієві в € 670, у Фінляндії – в суму, що еквівалентна десятидневному заробітку власника автомобіля. Втім, навіть найбільший штраф в цій країні не може перевищувати 120 денних заробітків. У Данії управління автомобілем в нетверезому стані карається вилученням місячної зарплати, в Естонії те саме правопорушення може коштувати € 1150.

Найвищі штрафи загрожують порушникам в Євросоюзі у разі управління ТЗ у нетверезому стані, будь то внаслідок вживання алкоголю чи наркотиків. За таку поведінку дорожня поліція може, не дивлячись на статус порушника, вилучати водійське посвідчення і навіть на якийсь час залишити водія без машини. В Іспанії випивакам і гонщикам взагалі не розгулятися: трохи більше ніж 1,2 проміле алкоголю в крові або перевищення швидкості на 60 км / год, і (при самому несприятливому розвитку діалогу зі служителями закону), можна на 3 місяці потрапити за грати.

Втім у осіб, що прибули з іншої країни з туристичною або діловою метою, забирати документи і особистий транспорт на тривалий термін не годиться, тому набагато частіше справа закінчується великим штрафом. При цьому штрафні пункти, навіть якщо їх прийнято відзначати чи “компостувати” на батьківщині порушника, при поїздці “за бугор” в особистій картці водія не фіксуються.

Дзвонити по мобільному телефону, не маючи бездротової гарнітури, дорогувато в Нідерландах та Італії (€ 180 і € 150 відповідно). У цих же країнах дорожні поліцейські вилучають автомобіль, якщо водій не зміг “дихнути” належним чином і алкотестер показав більше 1,5 проміле. Автогріхи, скоєні під покровом італійської ночі (наприклад, рух на заборонний сигнал світлофора), обходяться водіям у більшу суму, ніж денні порушення.

Нагадаємо, що при затримці виплати штрафу у всіх країнах ЄС нараховуються пені, при цьому сума, зазначена в квитанції, може зрости в кілька разів. У Греції, наприклад, при порушенні правил обгону водій повинен сплатити 350 євро, а після десяти днів – у два рази більше.

0 Мнений

Анна Борзенкова

Оставить ваше мнение